Najłatwiejszy sposób na zachowanie zdrowia? „Jedz więcej warzyw!”

Na Forum Żywienia Eferdinger eksperci wypowiadali się na temat znaczenia żywności pochodzenia roślinnego dla zdrowia.Ekstrakt z Daisy na cukrzycę, brokuły na nadciśnienie? Rola roślin, owoców i warzyw w profilaktyce chorób cywilizacyjnych była tematem Forum Żywienia Eferding, które odbyło się wczoraj po raz trzeci w Zamku Starhemberg. W tym roku organizatorzy, gospodarz Georg Starhemberg (Campus Eferding), dyrektor zarządzający efko Klaus Hraby i Otmar Höglinger, kierownik kursu technologii żywności na Uniwersytecie Nauk Stosowanych Wels, byli w stanie pozyskać światowej sławy prelegentów – i powitać ponad 150 zainteresowanych słuchaczy w sali balowej zamku.

Wykłady specjalistyczne koncentrowały się na stanie badań nad sposobem działania składników ziołowych, m.in. w leczeniu cukrzycy. Z drugiej strony były też dane, które zostały już wyraźnie udowodnione naukowo. „Badania pokazują na przykład, że regularne spożywanie owoców i warzyw przedłuża życie” – powiedział Bernhard Watzl, szef Federalnego Instytutu Badawczego ds. Żywności im. Maxa Rubnera w Karlsruhe, który bada związki między odżywianiem a zdrowiem. „A mówimy o 400 gramach warzyw i 250 gramach owoców dziennie”. Każdy, kto może to zrobić, robi dużo dobrze, mówi Watzl. „To takie proste: jedz więcej owoców i warzyw!”

Żyj dłużej i lepiej

Pozwoliłoby to nie tylko żyć dłużej, ale także znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania. „Oznacza to, że masz nie tylko więcej lat, ale także więcej lat w dobrym zdrowiu. Wiele chorób pojawia się znacznie później lub wcale” – powiedział Watzl.

5 prostych sposobów na większe poruszanie się w życiu codziennym

Między pracą, opieką nad dziećmi i tym podobnymi wiele osób nie ma czasu na intensywny trening. Te pięć prostych wskazówek pomoże Ci od czasu do czasu ćwiczyć więcej – bez chodzenia na siłownię.

Większość ludzi w uprzemysłowionych krajach zachodnich nie porusza się wystarczająco. Nasze ciała są zaprojektowane tak, aby pokonywać mile dziennie, tak jak robili to nasi przodkowie z epoki kamienia. Życie w miastach, samochody, ciągła dostępność żywności itp. powodują, że siedzimy zdecydowanie za dużo. Wielu osobom brakuje też czasu na zajęcia sportowe na siłowni.

Domowe biuro związane z pandemią nie rozwiązało problemu większości z nich: ponieważ nawet droga do pracy i przerwa na lunch na zewnątrz zostaną wyeliminowane, wielu z nas nie przechodzi więcej niż kilkaset kroków dziennie – zdecydowanie za mało, aby pozostać zdrowym na dłuższą metę.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca około 150 minut umiarkowanych ćwiczeń i 75 minut intensywnej aktywności tygodniowo. Więc nie zawsze musi to być trening cardio lub trening sprzętowy, aby zachować zdrowie i sprawność. Oto pięć wskazówek, których możesz użyć, aby włączyć proste wyspy ruchu do swojego codziennego życia bez konieczności marnowania czasu i energii na chodzenie na siłownię.

Siłownia nie jest konieczna: 5 łatwych sposobów na większe poruszanie się w życiu codziennym

1. Spotkania piesze

Pracujesz w domowym biurze i dlatego spędzasz dużą część dnia przed komputerem? Prostą metodą na większe poruszanie się pomiędzy nimi są tzw. „walking meeting”, czyli spotkania, podczas których chodzisz. Oczywiście nie można tego zaimplementować dla wszystkich połączeń, w końcu potrzebujemy komputera do niektórych spotkań. Ale w zależności od dziedziny zawodowej z pewnością jest kilka spotkań, na które wystarczy telefon – a podczas rozmowy można się przespacerować. Świeże powietrze oczyszcza twoją głowę, a dzięki dodatkowym ćwiczeniom utrzymujesz zdrowe ciało i umysł. sprawdź porady

2. Wybierz się na spacer do jednostki sportowej

Mówiąc o chodzeniu, najlepiej zaplanować spacer po bloku (lub dwóch) przynajmniej raz dziennie. Nawet chodzenie przez 20 do 30 minut może pomóc w poprawie ogólnej sprawności. A jeśli masz ochotę zrobić coś więcej, za pomocą kilku prostych hacków możesz zmienić swój spacer w mały trening. Wbuduj wykroki (wykroki) pomiędzy, zwiększ tempo lub idź do tyłu. Jeszcze więcej inspiracji na sportowy spacer znajdziesz tutaj:

3. Schody zamiast windy

Ta codzienna wskazówka jest tak prosta, jak skuteczna: jedź schodami zamiast windą. Wchodzenie po schodach to bardzo dobra wyspa ćwiczeń, która w międzyczasie pobudza i wzmacnia układ sercowo-naczyniowy. Nawet jeśli na początku może to wymagać trochę wysiłku – szybko przyzwyczaisz się do schodów, a potem automatycznie zignorujesz uwodzicielską windę.

4. Świadomie planuj trasy spacerowe

Korzystasz z transportu publicznego? Wysiądź o jedną stację wcześniej i/lub później starszy! W ten sposób pokonanie kilku kilometrów więcej można łatwo włączyć do dziennego bilansu. Jeśli podróżujesz głównie samochodem, możesz na przykład zaparkować trochę dalej od celu i przejść jeszcze kilka kroków. Jeśli zrobisz z tego nawyk, automatycznie będziesz się więcej ruszać.

5. Poruszaj się podczas oglądania telewizji

Ale możesz również włączyć proste wyspy aktywności bez wychodzenia z domu. Nawet podczas oglądania telewizji możesz zrobić coś takiego dla swojego zdrowia. Zamiast po prostu leżeć na kanapie, oglądając swój ulubiony program, poćwicz. Na przykład, jeśli masz w domu bieżnię lub rower treningowy, możesz wybrać się na spacer lub jeździć na rowerze podczas oglądania telewizji.

Ale nawet bez specjalnego sprzętu możesz się trochę poruszać: wykonaj kilka prostych ćwiczeń Pilates lub jogi – albo na macie na podłodze, albo nawet wygodnie na sofie. Z każdym ruchem, bez względu na to, jak mały, możesz wnieść trwały wkład w swoją kondycję i zdrowie.

Powiązane publikacje

Dodaj komentarz