Taktyka oraz cele reklamowe – agencja reklamowa pomoże

W agencjach marketingowych spotkać jesteśmy w stanie kilka, a czasami nawet kilkanaście rozmaitych stanowisk. Każda z osób, absorbująca się różnymi rzeczami, pracuje na łączny sukces w czasie kampanii. Ważne miejsce w jednostce gospodarczej absorbuje człowiek opracowujący politykę marketingową, potocznie nazwany strategiem. Można oznajmić, że jest to osoba napędzająca pracę zespołu, kierująca ją na właściwe tory. Strateg pilnuje nad tym, żeby każdy tryb w reklamowej maszynie, współgrał z całością. Edytuje też plan działania.

W tym celu musi gruntownie zaznajomić odbiorcę, do którego ma być skierowana reklama. Stara się w następstwie tego zaznajomić zwyczajami oraz nawykami konsumentów, ich wyczekiwaniami. Wiedza ta jest podłożem powstającej reklamy. Oparta jest ona na całkowicie, dokładnie prowadzonych oraz analizowanych badaniach. Strateg stara się je uporządkować i po określeniu grup docelowej, odszukać jakieś punkty wspólne między odbiorcą, a zleceniodawcą i jego produktem. Strateg tworzy również strategię komunikacyjną, inaczej określa kanały, jakimi marketing ma dotrzeć do odbiorców. Osoba kreująca strategie pełni ważną i odpowiedzialną funkcję w agencji reklamowej. To ona ponosi odpowiedzialność za wizerunek danej marki.

Pracę agencji reklamowej często utożsamia się z działaniami działu kreacji. Dzieje się tak być może skutkiem tego, iż rezultaty jego pracy są w najwyższym stopniu zauważalne, żeby nie ogłosić, spektakularne. Jednakże w innych działach pracują ludzie nie mniej kreatywni – przetestuj Cold calling – Interim Sales. Identycznie ważny jest dział komercyjny (obsługi konsumenta). Jest to swoisty pośrednik między klientem a działem kreacji. Kiedy projekt reklamy jest gotowy, pracownicy działu obsługi klienta przekazują od zleceniodawcy wiadomości na temat ewentualnych poprawek itp. Konsultacje i wymiany uwag mogą nieraz trwać w samej rzeczy długo.

Adekwatnie zadaniem działu obsługi konsumenta jest kreatywna sprzedaż gotowego produktu. Osoby pracujące w tym dziale znakomicie go znają, nieraz widzą, jak powstawał. Potrafią rozmawiać o nim z klientem. Pracobiorca działu obsługi kontrahenta jest osobą z dużymi zdolnościami interpersonalnymi. Musi potrafić pogodzić wizję konsumenta oraz pomysły ludzi z działu kreatywnego.

Powiązane publikacje

Dodaj komentarz